فیلم

آرتور شاه-افسانه شمشیر

دیروز این فیلم را دیدم.

نکته ی جالبی که در فیلمهای از این دست برای یادگیری وجود دارد این است که

اغلب ما شبیه همین آرتور شاه هستیم.

همه ی ما یک شاهزاده هستیم.

ولی نمی خواهیم از این موهبت الهی استفاده کنیم و خودمان را به یک زندگی پست مشغول میکنیم و وقتی هم به ما یادآوری می کنند که ما شاهزاده هستیم این را انکار کرده و نمی خواهیم آن را بپذیریم و مواهب ان استفاده کنیم ولی بعد از پذیرش اینکه آری ، باشه!

من شاهزاده هستم.

اونوقت می توانیم از ابزار و امکانات که در اختیارمان هست کمال استفاده را بکنیم.

در فیلم وقتی که شمشیر پدرش را پیدا کرد تا وقتی نتوانست با ترسهایش روبرو شود و آن را بپذیرد نمی توانست از قدرت شمشیر استفاده کند.

من همیشه فیلمها را اینطوری تماشا میکنم که از آنها درسهای زندگی را بگیرم و اتفاقات را برای خودم تفسیر می کنم

مثلا شمشیر نماد چیست؟

آنرا تعبیر میکنم.....

اینجا میتوان یک مقایسه انجام داد

شمشیر نماد همان توانایی نهفته در هر کسی است که از آن بی خبر است.

وقتی بصورت اتفاقی هم آنرا کشف میکند و دیگران میخواهند آن را برایش روشن کنند بهش بقبولانند که این قدرت توست. او نمی پذیرد و سر باز میزند و می خواهد باز به زندگی قبل خود برگردد.

ولی وقتی متوجه می شود که زندگی قبلی اش به آتش کشیده شده و هیچ راه برگشتی ندارد.این را می پذیرد که آری من شاهزاده هستم و می توانم شاه شوم.

اگر خودم را جای آرتور بگذارم متوجه می شوم که منم بارها اتفاقات و دیگران خواستن به من بفهمانند که من شاهزاده هستم من بصورت ناخودآگاه از آن سرباز زدم و قبول نکردم و دقیقا زمانی که دیدم هیچ راه برگشتی ندارم این را پذیرفتم.

و این نقطه از زندگی همان نقطقه ی عطف زندگی هرکسی است که در این نقطه احساساتی شبیه عجز و ناتوانی و درماندگی سر و کله شان پیدا می شود.

این نقطه ای است که انسان به خودشکوفایی می رسد و دنبال چیزی در درون خودش می گردد نه عوامل بیرونی

شاید شمشیر یک نماد بیرونی باشد در اصل آن نیروی درونی آرتور باعث پیدا شدن قدرت نهفته در شمشیر می شود.

و شمشیر به خودی خود یک شمشیر معمولی هست.ولی وقتی با قدرت دورنی آرتور ترکیب می شود می تواند نیروی اهریمن را از بین ببرد و با آن بجنگد و به پیروزی برسد.

 خوب به صفات اهریمن سیاه،دقت کنید و ببینید از چه حربه هایی برای شکست دادن ارتور شاه استفاده میکند.


با این توضیح کوتاه خواستم بخشی از برداشتهای خودم رابا شما در میان بگذارم.